Saturday, December 17, 2011

Masak kucing dalam mikrowave

HHRS 2.0 - Gara-gara "ingin melakukan balas dendam", seorang wanita Britain memasak anak kucing hingga mati di mikrowave, tindakan yang menyebabkan dia (14/12) dimasukkan ke penjara selama 168 hari.

Gina Robins (31) meletakkan anak kucing berwarna hitam dan putih yang baru berusia 10 minggu di mikrowave selepas pemiliknya membuat laporan terhadap ibu kepada tiga orang anak itu kepada polis. Pasangan perempuan tersebut suka bertindak kasar.

Robins, dari Towquay di pantai Inggeris barat-daya, didapati bersalah melakukan kekejaman terhadap haiwan dalam proses mahkamah satu-hari pada November.
KLIK UNTUK TABUNG BLOG INI
Pada 15 Februari tahun lalu, dia memasukkan anak kucing ke dalam mikrowave semasa dia berada di rumah pemilik haiwan tersebut, Sarah Knutton - beberapa hari selepas temannya saat itu melaporkan satu kejadian pada pihak polis yang melibatkan pasangan Robins di luar rumah temannya tersebut.

"Kami tidak melihat penyesalan atas kematian anak kucing itu atau trauma yang ditimbulkan oleh bekas kawan," kata wanita pemimpin juri Lis Clyne sebagaimana dilaporkan oleh AFP - yang dipantau ANTARA di Jakarta, Khamis. "Kami telah mempertimbangkan bahawa kamu tidak pernah menghadapi hukuman sebelumnya. Namun kami akan memasukkan kamu ke penjara selama 168 hari."

"Kamu tidak dibenarkan memelihara haiwan selama 10 tahun," Clyne menambah.

Selama di mahkamah tersebut, hakim diberitahu bahawa Knutton mendengar suara, "seperti bungkusan renyah yang berkeretak" yang diikuti oleh "suara jeritan keras".

Knutton mencari anak kucing itu sudah mati di dalam mikrowave lalu muntah.

Robins menghantar "E-mail" (surat elektronik) pada hari berikutnya, untuk menamatkan persahabatan mereka dan mengatakan, "Ingatlah pada pepatah,` Apa yang ada di sekeliling, akan datang mengelilingi `Itu sudah mula menggigit."

Robin berkata , mikrowave itu, yang menyala secara automatik apabila pintunya ditutup, secara tidak sengaja dinyalakan oleh kucing lain yang menyenggol penutup sehingga tertutup.

Tapi hakim mendapati bukti Robins "terlalu mengada-ada" dan "tak konsisten". Diterjemah dari antaranews

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hari-hari rakyat susah 2.0 Copyright © sejak 2007 Hari-hari rakyat susah 2.0 Keretaburuk/Tempe Goreng Blogger Template