Wednesday, November 9, 2011

Pengamal santau dipancung di Arab Saudi (gambar)

HHRS 2.0 - Sebuah rakaman video pemenggalan kepala muncul di internet. Lelaki yang dipenggal kepalanya di Arab Saudi tersebut adalah seorang warga Sudan yang disebutkan 'tukang sihir'.

Dengan mata ditutup dan kedudukan berdiri dengan lututnya, Abdul Hamid bin Hussain bin al Fakki Moustafa di hukum di sebuah tempat letak kereta di Madinah.

Dilaporkan dari dailymail, rakaman yang terlalu 'kasar' untuk diterbitkan umum itu menunjukkan tebasan pedang dari belakang leher dengan cepat memutuskan kepala lelaki Sudan itu.
KLIK UNTUK TABUNG BLOG INI
Undang-undang pancung ini dilaksanakan pada 20 September lalu. Tahun ini Arab Saudi sudah melakukan 44 kali hukuman pancung, dan sudah 11 warga asing yang dijatuhkan hukuman ini.

Sebelumnya, pengacara TV Lubnan, Ali Husain Sibat juga dijatuhi hukuman mati kerana membuat ramalan mengenai masa depan dalam sebuah acara TV nya. Ali Hussain sendiri dijadualkan akan dipenggal pada hari Jumaat.

Abdul Hamid, paranormal berasal dari Sudan yang dipenggal tersebut ditangkap pada tahun 2005 lalu, setelah dia ditangkap oleh Mutawa'in (polis agama) yang menyamar.
Menurut laporan polis, Abdul Hamid adalah menghantar kutukan (santau) dengan dibayar 6000 Riyal Saudi. Akhirnya dalam proses kehakiman di Mahkamah Umum di Madinal pada Mac 2007. Diterjemah dari muslimdaily

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hari-hari rakyat susah 2.0 Copyright © sejak 2007 Hari-hari rakyat susah 2.0 Keretaburuk/Tempe Goreng Blogger Template