Wednesday, October 26, 2011

Tanda-tanda Akhir Zaman di Libya

HHRS 2.0 - Dunia memang sedang menuju akhirnya. Kedatangan Imam Mahdi bukan tidak mungkin tinggal menunggu waktu. Kerana sesungguhnya fasa menuju akhir zaman akan dipenuhi fenomena Al Haraj (pembunuhan).

"Dalam fasa akhir zaman memang akan terjadi banyak pembunuhan dan pembunuhan beramai. Sekarang kita lihat umat Islam dibunuh di Filipina, Russia, Kosovo, Palestin, dan juga Libya, "kata Ustaz Abdul Rahman Al-Baghdadi kepada Eramuslim.com, Selasa 25/10.

Rasulullah SAW telah menjelaskan sebuah hadis di mana Al Haraj memang sangat berkaitan pada petanda akhir zaman. "Waktu akan semakin dekat, beramal sudah berkurangan, akan didapati sifat kebakhilan, akan nampak fitnah-fitnah dan banyak terjadi Al-Haraj", mereka bertanya: "Wahai Rasulullah, apa itu Al-Haraj?", Beliau berkata: "Banyak pembunuhan" (HR. Bukhari)

Dalam hadis lain, Rasulullah juga mengaitkan bagaimana kebodohan akan turut sama dengan huru-hara Al Haraj. Kejadian ini sangat sama dengan keadaan umat Islam ketika ini. "Sesungguhnya di hadapan datangnya hari kiamat ada beberapa hari yang di dalamnya akan turun kebodohan dan akan diangkat ilmu agama dan banyak terjadi Al-Haraj" (Al-Haraj: pembunuhan) "(HR. Bukhari)
KLIK UNTUK TABUNG BLOG INI
Realiti di atas seolah-olah mencari momentumnya. Menurut Ustaz Abdul Rahman, pada abad ke-20 ini umat Islam hidup mencengkam. Mereka banyak mengalami penyeksaan dari para penguasa zalim. Kekejaman itu bahkan sampai di luar batas.

"Gaddafi itu lebih kejam dari orang kafir sekalipun. Dia membunuh bahkan sampai lima puluhan ribu rakyatnya. "

Menariknya, kata ustaz berasal Bogor tersebut, kekejaman demi kekejaman yang banyak menimpa umat Islam justeru membangkitkan semangat melawan. Kini barisan umat Islam sudah semakin sedar akan kekejaman sistem Barat dan menuntut diterapkannya sistem Islam.

"Sekarang di Libya banyak orang yang sudah meminta agar Libya melaksanakan sistem undang-undang Islam. Ini adalah petanda akhir zaman dimana umat Islam menuntut haknya, "tambahnya

Ternyata Libya hanya satu kes. Pakar akhir zaman itu pun juga menyebut fenomena di Syria di mana Bashar Ashad menjadi pengarah sebagai tirani penindas umat.
Diterjemah dari eramuslim.com

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hari-hari rakyat susah 2.0 Copyright © sejak 2007 Hari-hari rakyat susah 2.0 Keretaburuk/Tempe Goreng Blogger Template