Thursday, October 6, 2011

Syiah Memusuhi Yahudi?: Masjid-masjid umat Islam dihancurkan, 10 tempat ibadah kaum Yahudi di Tehran


Syiah Memusuhi Yahudi?
Selain itu dalil yang digembar-gemburkan bahawa Syiah sangat memusuhi Yahudi nampaknya memang perlu dipersoalkan. Saya sendiri tidak percaya bahawa Syiah itu betul-betul memusuhi Yahudi. Kehidupan Yahudi di Iran aman damai saja. Mereka sentiasa diberi hak-haknya. Tidak ada tanda permusuhan dari seorang Ahmadinejad. Bahkan Iran adalah negara di Timur Tengah yang menampung Yahudi terbanyak setelah Israel dengan jumlah penduduk yang mencapai 50.000 orang dan tersebar di tiga bandar, Tehran, Isfahan, dan Shiraz.
Berbeza dengan kaum sunnah (selanjutnya disebut muslim) yang mengalami penindasan. Mereka mengalami penekanan yang sistematik selama bertahun-tahun. Pemimpin mereka, seperti Ahmed Mufti Zadeh dan Syeikh Ali Dahwary, dipenjarakan dan dibunuh. Kerajaan Iran juga menghancurkan masjid-masjid umat Islam, bahkan azan umat Islam juga dilarang oleh kerajaan Iran.

Kejadian menyakitkan adalah ketika Syiah melarang kaum Muslim mengadakan solat Idul Fitri pada 1 Syawal lepas (31 / 8). Iran memerintahkan penganut umat Islam yang merupakan minoriti di negara beragama Syiah itu, untuk tidak mengadakan solat Aidil Fitri secara berasingan. Bahkan Ratusan polis dihantar ke ibu negara untuk mencegah orang-orang Muslim memasuki bangunan atau rumah yang mereka sewa untuk mengadakan solat Aidil Fitri. Naudzubillah min dzalik.

Hebatnya, seolah-olah berbanding terbalik, Sinagog Yahudi banyak bertebaran di seluruh Iran, di Tehran sendiri ada 10 tempat ibadah kaum Yahudi laknatullah tersebut. Mereka aman, sejahtera, sentosa, dan tidak melaksanakan keyakinannya.

Situasi Muslim Iran sendiri pun sangat menyedihkan. Mereka hidup di pinggir bandar dan sempadan. Sementara kaum Syiah dan Yahudi menghuni kawasan bandar-bandar besar di Iran. Lalu apa erti dari ini semua? Apakah betul Syiah memusuhi Yahudi?

Hubungan kekerabatan ini amat wajar sekali terjalin, kerana Syiah sendiri adalah hasil rancangan jahat Abdullah bin Saba 'seorang Yahudi gembong munafik yang menyembunyikan kekufuran dan berpura-pura sebagai seorang muslim kerana geram melihat agama mulia ini tersiar dan tersebar di jazirah Arab, di Imperium Rom, negeri -negeri Parsi sampai ke Afrika dan masuk jauh di Asia, bahkan sampai berkibar di sempadan-sempadan Eropah.

Maka itu tak hairan jika ajaran Syiah serupa dengan Yahudi. Sebagai contoh Orang Yahudi mengatakan yang layak memegang kuasa adalah keluarga Daud. Sedangkan kata Syiah tidak layak menduduki imamah (kekuasaan) kecuali anak keturunan 'Ali bin Abi Talib (Ahlul Bait). Yahudi juga menukar kitab Taurat dengan talmud, sedangkan Syiah merubah kitab suci Al-Quran dengan al-Jamiah, al-Jufrdan Mushaf Fatimah.


KLIK UNTUK TABUNG BLOG INI

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hari-hari rakyat susah 2.0 Copyright © sejak 2007 Hari-hari rakyat susah 2.0 Keretaburuk/Tempe Goreng Blogger Template