Thursday, October 20, 2011

Fakta terbaru Hitler tidak bunuh diri di Berlin

HHRS 2.0 - Kontroversi kematian diktator Jerman, Adolf Hitler heboh kembali . Gerrard Williams mengeluarkan fakta baru tentang kematian tokoh Nazi itu, seperti yang tertulis dalam buku "Grey Wolf: The Escape of Adolf Hitler"

Hitler sebelum ini diketahui membunuh diri di bunker bawah tanah rumahnya di Berlin bersama wanita simpanan dinikahinya, Eva Braun, pada 30 April 1945. Aksi bunuh diri itu dilakukan Hitler selepas Jerman kalah dalam Perang Dunia II.

Namun, Williams mengeluarkan sejarah baru mengenai kisah akhir hidup salah satu pemimpin dunia paling berpengaruh itu.


"Adolf Hitler tidak bunuh diri di Berlin tahun 1945. Tetapi dia sempat tinggal di Argentina dan meninggal pada tahun 1962," tulis Williams di dalam buku tersebut, seperti dilansir The Sun.

Para penulis mengaku mencari bukti yang menunjukkan Hitler dan Eva Braun diterbangkan dari Jerman secara rahsia dan dibawa ke sebuah negara di Amerika Selatan, yang kemudian diketahui adalah Argentina.

"Tidak ada bukti forensik kematiannya dan Eva Braun. Dari cerita saksi mata tentang riwayat hidup mereka diketahui Hitler dan Eva terpaksa berada di Argentina," demikian tulisan buku tersebut.

Di dalam buku tersebut juga dinyatakan perisikan AS menjadi tokoh di sebalik usaha Hitler melarikan diri.

Buku ini menyebutkan bahagian tengkorak Hitler yang ditemui oleh pihak Rusia sebenarnya adalah tengkorak seorang wanita.

Diterjemah dari yasirmaster

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hari-hari rakyat susah 2.0 Copyright © sejak 2007 Hari-hari rakyat susah 2.0 Keretaburuk/Tempe Goreng Blogger Template