Monday, September 26, 2011

Pelatih FBI Berkata Perang Melawan Al-Qaeda Adalah Sampah


Pelatih Biro Penyiasatan Federal Amerika Syarikat (AS) dalam sebuah video menyampaikan bahan ucapan Islamofobia di hadapan puluhan pegawai penguatkuasa undang-undang dalam sebuah program perkongsian swasta-awam yang ditaja FBI, di New York City.

Selama latihan pada bulan Jun itu, pelatih FBI William Gawthrop mengatakan kepada audiens, bahawa perang melawan Al-Qaeda adalah "sampah" berbanding dengan ancaman yang diberikan Islam itu sendiri.

"Pada peringkat operasi, kamu mempunyai kumpulan seperti Hamas, Hizbullah, dan al-Qaeda. Seperti gigi ikan yu, tidak relevan jika kamu mencabut salah satunya, "kata Gawthrop selama kuliah kepada peserta dari program bernama" New York Metro Infragard ", di World Financial Center, pusat bandar Manhattan, seperti diungkap Majalah" Danger Room ", Selasa (20 / 9 / 2011).

Kuliah itu disampaikan pada 8 Jun tersebut menyebutkan bahawa perang melawan al-Qaeda hanya sebuah kilasan dalam perang yang lebih luas. Kelompok yang merobohkan World Trade Center dan menabrakkan sebuah jet ke Pentagon, bagi Gawthrop, cuma gangguan kecil belaka.

"Itulah penilaian seorang yang dianggap profesional dari sebuah institusi kontraterorisme kerajaan AS, seorang lelaki yang dianggap sangat pakar dalam memahami strategi militan yang FBI upah untuk melatih para agen," tulis "Danger Room" dalam laporannya.

"Kita membuang banyak masa menganalisis jenis senjata, waktu, dan taktik. Semua itu tidak relevan jika anda memiliki motivasi Islami untuk bertindak. Bahkan menyerang negara yang bermusuhan seperti Iran adalah sia-sia, kerana masih ada kekuatan dalaman yang akan berusaha untuk mengerahkan kuasa Islam lagi, "kata Gawthrop.

Strategi yang terbaik untuk melemahkan gerila Muslim, saran Gawthrop, adalah dengan mensasarkan Islam itu sendiri, merosakkan kesahihan kitab suci Islam, dan pemimpin kunci Muslim.

"Kita harus melihat ini, dan harus mengarah kepada ini," kata Gawthrop sambil menunjuk kata "Teks Suci" dan "Ulama" pada persembahan PowerPoint miliknya.

Diterjemah dari suara-islam

KLIK UNTUK TABUNG BLOG INI

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hari-hari rakyat susah 2.0 Copyright © sejak 2007 Hari-hari rakyat susah 2.0 Keretaburuk/Tempe Goreng Blogger Template