Wednesday, September 14, 2011

Baca ni, apa yang berlaku pada tahun 1829

Karl Marx “pencipta” fahaman Komunis


Tanya UMNO, mana komunis baik mana bahaya


Apabila terbongkarnya fakta bahawa parti Umno telah mengadakan hubungan dengan Parti Komunis Cina (CPC) dengan menandatangani perjanjian persefahaman (MoU), Perdana Menteri (PM) Datuk Seri Najib Razak tetiba membuat kenyataan bahawa “komunis sekarang tidak sama dengan komunis dahulu.”


Kata PM:


“Komunis sekarang lain, komunis dulu lain, dulu mereka ingin kuasai negara dan sebarkan ideologi yang tak beri hak kepada rakyat. Kita baik dengan negara komunis sekarang kerana mereka telah tinggalkan ideologi lama mereka.”


Najib kata "Komunis sekarang lain, komunis dulu lain". Tidak ada istilah komunis dulu lain dan komunis sekarang lain. Komunis dibentuk oleh kumpulan dajjal Illuminati bertepatan dengan protokol zionis ke-3


3. Yahudi akan menjadikan negara bukan Yahudi, sebagai gelanggang pertelagahan manusia yang boleh membawa huru hara, seterusnya menyebabkan kemerosotan ekonomi. Yahudi akan berlagak sebagai penyelamat dengan mempelawa masuk ke'pasukan kita' iaitu Sosialis, komunis dan lain-lain yang dapat memberi ruang kepada Yahudi untuk menguasai bangsa bukan Yahudi. Dalam alam fikiranYahudi, wajib ditanam perasaan bahawa semua haiwan itu (bukan bangsa Yahudi) akan tidur nyenyak apabila kenyang dengan darah. Ketika itulah senang bagi Yahudi memperhambakan mereka.


Pada 1829, Illuminati menganjurkan satu konvensyen untuk menyatukan golongan ateis dan pelbagai lagi elemen buruk, di bawah satu payung yang di beri nama `Komunisme’.


Dana yang besar dikeluarkan, dan dari sinilah muncul Karl Heinrich Marx serta Friedrech Engels. Kedua-dua ahli Freemason berbangsa Yahudi dan berasal dari Jerman ini bekerjasama meng hasilkan buku berjudul Communist Manifesto dan Das Capital. Ideologi komunis muncul! Ia membenci agama dan menganggap agama sebagai perosak masyarakat.


Kaum Marxis percaya bahawa sebuah perubahan yang berjaya menuju ke arah komunisme, yang jelas bererti masyarakat tanpa negara, akan memerlukan sebuah tekanan atas para kapitalis yang apabila dibiarkan tentu akan membangunkan kembali kekuatannya, dan akan diperlukan juga kewujudan negara dalam sebuah bentuk yang dikawal oleh para pekerjanya.


Komunisme akhirnya akan menjadi anarkis yang menentang "negara pekerja" yang dicadangkankan oleh para Marxis sebagai sesuatu yang tidak munasabah selain sebelum itu mereka menentang negara Kapitalis,maka mereka (Anarkis-Komunis) akan berhenti menjadi pekerja (apabila sebelumnya mereka adalah pekerja) dan dengan demikian akan segera bertukar menjadi penindas dan anarkis baru.


Kaum anarkis mendukung pendapat mereka dengan merujuk pada Soviet Union yang bersifat anti demokrasi serta berbagai negara "Marxis" lain, sementara para Marxis mendukung cadangan mereka dengan merujuk pada kehancuran revolusi-revolusi yang dipimpin para anarkis semacam dalam Revolusi Mexico 1910 dan Perang Saudara Sepanyol.


KLIK UNTUK TABUNG BLOG INI

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hari-hari rakyat susah 2.0 Copyright © sejak 2007 Hari-hari rakyat susah 2.0 Keretaburuk/Tempe Goreng Blogger Template