Saturday, August 13, 2011

Jumlah Korban Rusuhan Meningkat

Jumlah Korban Kerusuhan di Inggris Meningkat

Jumlah korban yang tewas selama rusuhan besar di Inggeris meningkat dengan terkorbannya seorang lelaki berusia 68 tahun di hospital pada Kamis malam (11 / 8).

Richard Mannington Bowes, yang dalam keadaan koma selepas diserang oleh orang yang marah di Ealing dalam aksi kekerasan Isnin lalu, meninggal hari Khamis malam, mendorong polis Inggeris memulakan siasatan pembunuhan.

Ketua Inspektor John McFarlane dari unit pembunuhan dan jenayah serius berkata, "Ini adalah kejadian ganas yang mengakibatkan pembunuhan tidak masuk akal terhadap seorang lelaki yang tidak bersalah.

"Saya masih memerlukan bantuan dari masyarakat yang mungkin menyaksikan serangan terhadap Richard dan memberikan maklumat atau gambar yang mungkin mereka rakam pada peranti mobile."

Kematiannya datang hanya beberapa hari selepas kematian tiga lelaki Muslim yang dilanggar kereta ketika cuba untuk melindungi sesama anggota komuniti mereka selama rusuhan di Birmingham, dan pembunuhan seorang lelaki 26 tahun yang tertembak di dalam kereta di Croydon.

Lebih dari 1.500 orang telah ditangkap oleh Polis Metropolitan dalam krisis menghentam bandar London, dan lebih dari 500 didakwa dengan kesalahan awam.

Dalam usaha untuk memperlihatkan tangan besinya kepada penunjuk perasaan, Perdana Menteri David Cameron berkeras bahawa pertarungan telah kembali untuk memulihkan undang-undang dan ketenteraman awam pada semua jalan-jalan di kota Inggeris.

Dia menambah bahawa 16.000 pegawai akan tetap berada di jalan-jalan London melalui hujung minggu dan menegaskan "sumber apa pun yang polis perlukan, mereka akan mendapatkannya." Cameron juga mengatakan, "Apapun taktik polis yang dirasa perlu untuk dilakukan, mereka mempunyai sokongan undang-undang untuk melakukannya."

Para pegawai polis berjanji untuk menangkap semua orang yang berkaitan dengan kekerasan baru-baru di negara itu, mendakwa, "Kami menggunakan teknologi yang bekerja untuk kami, dengan menangkap gambar dari pelaku di CCTV - bahkan jika mereka tidak ditangkap, wajah mereka dikenali dan mereka tidak akan terlepas dari jeratan undang-undang.

Diterjemah dari fiqhislam

HHRS 2.0 - Adalah terlalu bodoh dan bangang jika tidak dapat membezakan antara perilaku demonstrasi dan rusuhan.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hari-hari rakyat susah 2.0 Copyright © sejak 2007 Hari-hari rakyat susah 2.0 Keretaburuk/Tempe Goreng Blogger Template