Tuesday, May 3, 2011

Ujian DNA masih berjalan, tapi dah declare Osama terbunuh

Okezone.com - Kematian Osama Bin Laden ternyata memang masih mengundang tanda tanya. Sebelumnya beredar keraguan bahawa imej mayat Osama yang telah dikeluarkan adalah palsu.

Menurut seorang pegawai Amerika Syarikat (AS) operasi ketenteraan yang dilakukan di Pakistan dalam meringkus Osama Bin Laden, memang bukan diperuntukan untuk menangkapnya. Pejabat AS tersebut operasi itu memang bertujuan untuk membunuhnya.

Selain itu gambar yang beredar di internet mengenai wajah Osama yang terbunuh, gambar jasad Osama dahulu disebut oleh televisyen Pakistan sudah disahkan adalah Osama Bin Laden.

Namun sebaliknya umum percaya bahawa foto itu adalah palsu. Foto tersebut memperlihatkan tubuh seorang lelaki yang mempunyai luka pada bahagian kepalanya. Foto itu sendiri belum dipastikan adalah Osama Bin Laden.

Pihak AS sendiri mengaku saat ini proses ujian DNA saat ini masih berjalan. Proses pencocokan dari DNA yang diambil dari tubuh Bin Laden, dipastikan belum memenuhi hasil akhirnya. Demikian diberitakan CNN, (2/5/2011).
Menarik melihat akhir dari pemeriksaan DNA ini. Dengan adanya hasil dari ujian DNA, dapat dipastikan apakah kematian Osama Bin Laden dapat ditentukan asli atau tidak.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hari-hari rakyat susah 2.0 Copyright © sejak 2007 Hari-hari rakyat susah 2.0 Keretaburuk/Tempe Goreng Blogger Template