Sunday, May 29, 2011

Peramal kiamat 21 Mei 2011 Harold Camping menikus diam

Headline

HHRS 2.0 - Ramalan kiamat 21 Mei 2011 Harold Camping tidak terbukti. Lelaki 88 tahun itu pun tiba-tiba diam dan seolah menghilang dari pada umum.

Setelah ramalan kiamat tidak terbukti, Camping diam dan tidak memberi keterangan selama seminggu ini. Laman web Family Radio miliknya pun tidak dikemaskini. Sebuah pengiraan undur di halaman pun sudah menunjukkan hari sifar menuju 'Hari Penghakiman'.

Camping tidak akan malu kerana hal ini, kata juru bicara Family Radio Tom Evans pada Huffington Post. "Namun, bila dan bagaimana itu terjadi akan segera kita saksikan". Evans sendiri mengaku bahagia kerana boleh memiliki masa yang lebih banyak bersama keluarganya.

"Namun, keinginan terbesar para pengikut yakni berada di samping Tuhan selamanya," lanjutnya. Ketika dulu Camping pernah meramalkan kiamat pada 1994 dan terbukti salah, Evans tetap tinggal bersama Family Radio.

Namun, ia menolak mengatakan apakah ia akan tetap tinggal atau tidak kali ini. Selama menjelang kiamat terakhir kononnya 21 Mei 2011, Camping mendapat banyak sumbangan dari orang ramai. Camping menolak untuk bicara berkenaan untuk apa sumbangan-sumbangan itu digunakan.

Seperti diketahui, pada bulan-bulan ini, pengikut Camping dengan sukarela memberi sumbangan pada Camping dan jumlah sumbangan mencapai US $ 120 juta.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hari-hari rakyat susah 2.0 Copyright © sejak 2007 Hari-hari rakyat susah 2.0 Keretaburuk/Tempe Goreng Blogger Template