Thursday, April 28, 2011

Sai Baba, Teologi Yahudi, dan Zionisme (Bahagian 1)

eramuslim - Pupus sudah ramalan lelaki berambut kriting yang seringdianggap Dajjal dan Tuhan oleh sebahagian kalangan itu. Sepertidikutip dari http://www.sathyasai.org, Sai Baba pernahmenyatakan bahawa akan mangkat pada tahun 2030 tepat diusianya yang ke 96 pada tahun 2022 Masihi. Namun apa hendakdikata, Allah punya kehendak lain. Sai Baba dipanggil terlebihdahulu tarikh 24 April 2011, kemarin.
Sai Baba yang katanya bisa membangkitkan orang yang sudahmati itu, meninggal dunia pada hari Ahad kerana gagal banyakorgan tubuh di rumah sakit dekat pusat kegiatan spiritualnya didesa Puttaparti, di negara bahagian Andhra Pradesh. Ironisnya, iadirawat beberapa minggu sebelumnya dalam keadaan kritikal danselama masa itu ia perlu menggunakan mesin penunjang hidup.Iya ditengah daulat manusia kepada Sai Baba yang dipercayaiboleh menghidupkan orang mati.


Sai Baba selama ini memang menyita perhatian awam. Iadikatakan mempunyai "mukjizat" hingga membuat orangterkagum-kagum. Sai Baba (Sathya Baba) pun mengaku hasil darireinkarnasi Shirdi Baba, seorang ahli falsafah dan mahayogi, yangmeninggal dunia pada 1918. Dari sinilah titik permulaan Sai Babamendaulat diri sebagai reinkarnasi manusia suci.


Shirdi Sai Baba pernah berkata kepada para pengikutnya,bahawa setelah supreme-being (tuhan) meninggalkan jasadnya,suprime-being tersebut akan menjelma kembali, lapan tahunselepas kematiannya. Maka ketika Shirdi Sai Baba meninggal dunia pada tahun 1918, lapan tahun selepas atau tepatnya padatahun 1926 lahirlah Sathya Sai Baba yang dianggap sebagaiavatar yang kedua.
Oleh kerana itu, sebelum kita mengetahui jatidiri Sai Baba, adabaiknya kita mengenal Shirdi Baba, tokoh yang katanya menjelmamenjadi Sai Baba, Sang Mesiah Palsu.


jejak kesesatan Shirdi: Blending Hindu dan Muslim.


Shirdi Baba lahir pada tarikh 28 September 1838, di Shirdi, India dan meninggal pada tarikh tarikh 15 Oktober 1918. Berbeza dengan Sai Baba tebal Hindu, Shirdi Baba adalah seorang Muslim. Selama sebahagian besar hidupnya ia tinggal di sebuah masjid di desa Dwarakamayi Shirdi, Kecamatan Ahmednagar, Maharashtra, India.


Pada awal perkembanganya, banyak orang Hindu dan Muslim menjadi murid-muridnya. Shirdi Baba pengikut menganggap hal itu sebagai avatar / Awatara, yang merupakan rujukan untuk keilahian di dunia yang muncul untuk memimpin umat manusia untuk kebenaran, sejarah agama-agama dunia, yang dikenali sebagai orang suci atau Buddha. Namun, jika Tuhan sendiri yang datang ke dalam dunia fizikal, ia disebut Avatar Purna.


Shirdi Baba juga sesat. Dia mendorong para pengikutnya untuk berdoa dalam nama Hindu dan Islam. Shirdi dengan ahli menyanyikan nama-nama Allah di mana sahaja, membaca Al-Fatihah, Al-Quran suci belajar serta mengintegrasikan dengan teks-teks Hindu seperti Ramayana, Vishnu Sahasranam (Ribu Nama Wishnu), Bhagavad Gita, Yoga Wasista. Kerana itu ia berkeras bahawa ajarannya merupakan kombinasi dari Tauhid dan Advaita Vedanta.


Hidup dan perilaku adalah misteri Shirdi Baba. Kadang-kadang orang tidak mengerti erti langsung dari apa yang mereka lakukan. Shirdi Baba juga sering membuat dhuni (tempat pembakaran kayu) yang menghasilkan (abu suci) udhi Dwarakamayi masjid, yang bermaksud bahawa untuk dapat memasuki rumah Allah, orang juga harus membakar ego untuk hancur sebagai abu.


Tidak berbeza dari para penerusnya Sathya Sai Baba, dia dituntut mampu melakukan "keajaiban" seperti wabak kolera dengan udhi menyembuhkannya (abu suci), untuk menyelamatkan keluarga dari bencana, menukar air menjadi bahan bakar, ia memiliki kemampuan untuk memahami Bahasa haiwan, juga berbicara dalam bahasa yang berbeza.


Selain itu, justru kekhasan unik dari Shirdi Baba-lain, kadang-kadang mereka meminta sedekah kepada bhaktanya (orang-orang yang mengikuti jalan ibadah bhakti) adalah satu, tetapi menolak untuk menerima sedekah dari orang lain bhaktanya. Dia mengatakan memohon untuk men-download bhaktanya lampiran.


Jadi, bagaimana Shirdi Baba memberkati bhaktanya juga cukup unik, ia tidak ragu-ragu untuk bhaktanya berkata: "Saya berharap kamu mati", "anjing", "pantat anda." Ketika ditanya tentang ertinya, ia berkata: "Saya berharap anda mati" adalah harapan seluruh rasa kemarahan, keinginan dan keterikatanmu hancur.


Sementara itu, "kamu anjing" bermakna bahawa anda mungkin mempunyai iman, kepercayaan dan kesetiaan anjing. Jadi untuk mengatakan "anda keldai" itu dimaksudkan untuk melayani tanpa mengharapkan kehormatan. Benar-benar Aneh.


Kisah Tuntutan sebagai Reinkarnasi Sathya Shirdi Baba


Setidaknya Baba mendakwa Sathya menyatakan diri sebagai reinkarnasi dari Shirdi Baba dalam tiga versi. Versi pertama terjadi tepatnya di bulan Mei 1940. Sai Baba pada saat itu berusia 14 tahun, menyatakan dirinya sebagai reinkarnasi dari Shirdi Baba yang mistik Sufi. Dari sana ia menggunakan nama Sathyanarayana, yang lebih popular sekarang disebut Sathya Sai Baba atau Baba. Sejak itu, banyak orang datang untuk mencabar mendakwa sebagai reinkarnasi dari Shirdi Baba.


Uniknya, ahli Sathya Baba keluarga dan tetangga juga tidak yakin tentang kereinkarnasian Sai Baba. Mereka mendekati Sathya Sai Baba muda dan berkata, "Jika anda Sai Baba dari Shirdi, memberi kita beberapa bukti." Beri aku bunga melati, "kata Sathya muda. Setelah menerima bunga melati, ia melemparkannya ke lantai Bunga-bunga, menurut orang-orang ini, ajaib memperbaiki diri mereka sebagai pembentuk kata." Sai Baba "dalam huruf Telugu. Sejak itu dia berhenti sekolah dan mula menjalankan misinya.


Kemudian, suatu hari seseorang bertanya kepada Sathya Sai Baba, kan Tuhan? Sathya Sai Baba menjawab, "Ya, Akulah Allah dan Allah adalah perbedaanya antara Aku dan kamu di mana saya mengartikannya., Tapi anda tidak."


Namun dalam pos lain menyebutkan bahawa mengaku sebagai inkarnasi dari Sai Baba Shirdi Baba dalam pembicaraan terjadi pada tahun 1963, disebut versi kedua. Pada saat itu ia mendedahkan dirinya sebagai reinkarnasi dari Shiva dan Shakti. Dalam pidato yang sama Sathya Baba berkata bahawa Shirdi Baba adalah inkarnasi dari Shakti ..


Namun, menurut Donald Taylor tahun 1987 artikel bertajuk "Authorityin karismatik yang Sathya Sai Baba gerakan", deklarasi Sathya Sai Baba pada tahun 1963 bahawa itu adalah hasil dari reinkarnasi adalah strategi palsu lebih picik dari Sathya Sai Baba untuk mencipta masalah pada rangkaian. Dari sini adalah benih kepalsuan dari bau Sai Baba.


Versi ketiga, yang masih kontroversi, adalah bahawa keanehan di muka Sathya Baba sebagai batang Extenders relay Shirdi Sai Baba terlihat ketika ia lahir pada tahun 1926. Sang ibu, Eswaramma, negara dipercayai Sai Baba lahir tanpa proses biologi muzik persenyawaan. Eswaramma diberitahu,


"Aku bermimpi tentang Allah Sathya Narayana dan dia mengingatkan saya bahawa saya tidak perlu takut jika sesuatu terjadi kepada saya melalui kehendak Allah.


Pagi itu ketika saya masih banyak air di dalam perigi, bola besar cahaya biru datang alam rolling untuk saya dan saya jatuh pengsan. Aku merasa cahaya itu meluncur ke dalam diriku. "


Kerana peristiwa Eswaramma kemudian mulai bayi kehamilan seterusnya dikenali sebagai Sathya Sai Baba. Easwaramma tidak memberitahu kejadian tersebut kepada sesiapa pun kecuali undang-undang-ibu-, tapi ia mengatakan dia untuk menjaga cerita.


Hal ini masih sukar dibuktikan, kerana insiden itu Eswaramma hanya tahu. Saya tidak tahu apakah ini adalah cerita tentang keluarga dongeng untuk melegitimasi mukjizat Baba Baba, atau mempunyai misi peribadi untuk mengangkat nama Baba Sathya kecil. Namun kontroversi terus bergema di belangsung masyarakat dan India.


Sai Baba dan teologi Kabbalah


Terlepas dari kenyataan bahawa, Sai Baba telah datang dengan ajaran teologi Yahudi sangat kuat di telefon bimbit. Ini menjadi perpanjangan dari Zionisme Antarabangsa dalam menanamkan pemahaman tentang Kabbalah untuk seluruh umat manusia dalam rangka membentuk New World Order.


biara di mana ia bertemu dengan simbol dihormati bintang david dan simbol lain dari Zionisme. Baba agama menyampurkan adalah seperti semangat Rene perenialisme Geuneon dan Fritjof Schuon, dua teosof bahawa ia masuk Islam tetapi tidak ahli lain Perhimpunan Rahsia Perancis.


Kabalah adalah warna yang kuat dalam ajaran Sai Baba. Ia tidak mengakui adanya satu Tuhan. Ketika dia sedar-termasuk pengikutnya sebagai ajaran Anand Khrisna yang berorientasikan untuk Theosofi bahawa ia mempunyai cara untuk menutupnya.


Awalnya Sai Baba disebarkannya berkelit bahawa doktrin ini tidak lain dari konsep yoga. Beliau juga banyak terlibat di kegiatan sosial-masyarakat untuk membuktikan ajarannya "ramah" untuk iman. Mereka mendirikan sekolah gratis, rumah sakit, dan pampasan atas kemiskinan rakyat India dan Negara lainnya.


Sebagai contoh, di India pada tahun 1977 membuka "The Sri Sathya Sai Rumah Sakit Umum" di Whitefield, Bangalore, yang menyediakan operasi yang sangat kompleks, makanan dan ubat-ubatan tidak dikenakan bayaran. Rumah sakit ini telah mengendalikan lebih dari 2 juta pesakit.


Sri Sathya Sai Central Trust juga mendirikan sejumlah rumah sakit umum, dua rumah sakit khusus, rumah sakit mata, apotek dan kem perubatan dilakukan di kawasan luar bandar dan daerah kumuh di India.


Sehingga tak heran banyak orang tertipu oleh jargon amaliyah Sai Baba. Tercatat pada tahun 1999, Sai Baba pengikutnya dianggap memiliki tidak kurang dari enam juta orang.


Tetapi jika kita sangat peduli, benar-benar esensi dari ajaran Sai Baba adalah teologi Yahudi akrab Teosofi. Sai Baba adalah konsep ilahi Tuhan non ilahi adalah konsep abadi dari orang-orang Yahudi di mana mereka sendiri sendiri untuk mengusir Tuhan adalah seperti humanisme moden. Itulah sebabnya pada akhir ritual para pengikut Sai Baba sering menyebutkan kata-kata "Panggil saya nama Tuhan."


Konsekuensi logik daripada itu adalah agama yang tidak lagi penting. Permurtadan tidak dihukum kerana melakukan dosa, bahkan jika agamanya tidak harus pindah kerana Sai Baba: "Hanya ada satu agama, agama cinta, hanya ada satu bahasa, bahasa hati, hanya ada satu kasta, kasta dari Kemanusiaan, hanya ada satu Allah, Dia di mana-mana. "


Momentum dari ajaran Sai Baba telah merebak di seluruh India kerana tidak ada semangat lain adalah sama dengan orang-orang Yahudi Hindu mistisme. Diri ideologi-Penyatuan substansi Tuhan dengan makhluk (emanasi), kebenaran semua agama (teosofis perenialisme), konsep reinkarnasi, dan konsep alam konsolidasi diri dan (PLATONIS) adalah tipikal orang yang diduga telah lahir tanpa menangis.


Selain itu, ajaran Sai Baba juga menyebabkan orang untuk menerima doktrin-doktrin Yahudi sebagaimana dinyatakan di dalam protokol. Memahami pencahayaan dan lelaki masoniknya ideologi yang percaya bahawa Allah benar-benar sangat mudah untuk dapat diterima jika seseorang telah kehilangan kepercayaan dan membolehkan ajaran Sai Baba. Dan ujung dari semua ini adalah sokongan penuh dan jumlah penerimaan Zionisme. (Pz / dilampirkan)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hari-hari rakyat susah 2.0 Copyright © sejak 2007 Hari-hari rakyat susah 2.0 Keretaburuk/Tempe Goreng Blogger Template