Wednesday, March 30, 2011

Akhirnya facebook dikudakan Israel APCO

Facebook Resmi Hapus Halaman Third Palestinian Intifada

Seperti diberitakan sebelum ini bahawa kerajaan Israel telah melarang dan meminta Facebook memadam halaman Facebook bertajuk Third Palestinian Intifada. Laman tersebut dinilai sangat dipenuhi oleh rasa kebencian, walaupun Facebook telah menolak untuk memadam halaman tersebut namun, akhirnya Facebook secara rasmi telah mengeluarkan laman tersebut.

Laman sosial yang paling popular di dunia ini telah melenyapkan laman yang anggotanya telah mencapai kisaran 350 ribu orang tersebut yang menyuarakan penentangan terhadap Israel, jika perlu dengan kekerasan.

Nah, Facebook rupanya menganggap unsur kekerasan tersebut melanggar peraturan sehingga mereka memadamnya. Kemungkinan, protes keras dari pemerintah Israel dan pelbagai organisasi membuat Facebook melakukan langkah itu.

"Third Palestinian Intifada awalnya menyuarakan protes damai. Namun lama kelamaan mereka menyuarakan kekerasan, bahkan pengurusnya turut menyertai. Kami pun menghapusnya," tukas juru bicara Facebook, Andrew Noyes.

Keputusan facebok itu disambut gembira oleh Anti Defamation League (ADL), sebuah lembaga Yahudi yang gencar memprotesnya. Dikutip dari Fox News, Rabu (30/3/2011), mereka pun minta Facebook mengawasi laman-laman serupa.

"Kami menyambut kemahuan Facebook dalam menanggapi kami dan kami menghargai respon mereka. Kami berharap mereka akan terus mengawasi pelbagai halaman dari kumpulan lain yang menyuarakan kekerasan atau keganasan pada Yahudi dan Israel," ucap Abraham H. Foxman Anti Defamation League.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hari-hari rakyat susah 2.0 Copyright © sejak 2007 Hari-hari rakyat susah 2.0 Keretaburuk/Tempe Goreng Blogger Template