Friday, February 4, 2011

US tuntut pilihan raya Mesir: Tindakan barat menahan impak domino daripada merebak

Mubarak and Sam
US mengkritik Mubarak atas tindakan kekerasan ke atas protester dan meminta Mesir menjalankan pilihan raya. Pilihan raya? pilihan raya tajaan US? memenuhi hasrat yahudi Israel menepati protokol zionis yang ke-10. Rakyat Mesir tidak lagi percaya kepada sistem pilihan raya, kerajaan rejim Mubarak perlu dijatuhkan melalui jalan raya. "We want to see free, fair and credible elections," State Department spokesman P.J. Crowley. Mereka menuntut pilihan raya bukan jalan raya. Mereka kuasa barat dan puak-puak yahudi Israel mahu menamatkan impak domino daripada merebak keseluruh semenanjung arab.

Presiden Barack Obama berucap semasa Thursday's National Prayer Breakfast berharap krisis di Mesir berakhir dan memenuhi hak dan aspirasi rakyat Mesir. Obama mengharapkan reformasi di Jordan dan Yaman dapat dicegah. Rakyat Mesir jangan dengar cakap Obama, jangan dengar cakap yahudi, jangan dengar cakap APCO. Teruskan memberontak. Revolusi bukan melalui pilihan raya.

Revolusi negara arab perlu dicegah. Ia tidak akan menguntungkan Israel. US dan yahudi mahukan pilihan raya bukan jalan raya.

1 comments:

joecharlie on February 4, 2011 at 4:56 AM said...

macamni la bro. tak payah nak hipokrit.

pelajar malaysia di mesir ni kebanyakannya penyokong pas. disinilah pengkaderan pas bermula.

hari ini mesir bermasalah. jadi yang bertanggungjawap untuk selamatkan mereka adalah kerajaan umno.

artikel aku mudah. aku minta bloger-bloger tak payah malu dan segan untuk sebut dalam setiap artikel bahawa yang menyelamatkan tengkok dorang ni adalah umno. sebut je.

bukan angkuh. adakala kena tunjal jugak kepala melayu berotak sempit ni.

MISI SELAMATKAN TENGOK PENYOKONG PAS INI ADALAH IHSAN DARI KERAJAAN UMNO. KLIK SINI

Posted by GAP KEMBALI at 3:09 AM 1 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hari-hari rakyat susah 2.0 Copyright © sejak 2007 Hari-hari rakyat susah 2.0 Keretaburuk/Tempe Goreng Blogger Template