Tuesday, January 4, 2011

Anugerah Khas Juara Tahun Baru Oleh BN

Bukan juara rakyat. Juara naik minyak. Anugerah khas tahun baru untuk rakyat, minyak Ron 97 naik lgi 10sen. Ron 95 tak naik, kalau naik nanti makcik2 felda mengamok, makcik2 felda tak tuang minyak Ron 97, lagi pun minyak tu memang takde ceruk2 felda. Ini bukan isu kasta minyak yang Ron 97 tu mampu untuk orang kaya je. Tapi isunya Ron 95 tu minyak petrol ke? bukan air kencing BN?  memang kita tau, pencacai je yg tak tau, minyak tu memang hampas. Mereka cipta minyak tersebut untuk saat2 minyak naik macam ni lah. 

Minyak masak pulak tunggu masa je. Stok takde. Cara yang paling berkesan dalam dunia ni adalah naikkan harga. Bila dah naik harga,dengan pantas penghantaran ala pos laju ke kedai runcit. Penyelesaiannya senang. macam mana pun rakyat kena pakai minyak. Bukan taraf orang kebanyakkan nak pakai minyak jagung goreng ikan kembong. Tak tau lah makcik2 felda sana tu,  kelapa sawit perah tangan je kot.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hari-hari rakyat susah 2.0 Copyright © sejak 2007 Hari-hari rakyat susah 2.0 Keretaburuk/Tempe Goreng Blogger Template