Wednesday, January 12, 2011

Air liur basi: Najib takut debat

Ini kes fobia air liur basi Shabery ni. Takut nak bedebat. Takut air liur basi meleleh berulang kembali.  Pelan 100 hari kata Najib boleh bankrapkan negara. Tak perlu debat. 

Untuk kroni seketul dua tak apa lah. Bajet ada. Subsidi berbilion-billion untuk kroni seketul dua je. Tak bankrap pun. Rakyat tak boleh hidup senang. Nanti boleh bankrap. Rakyat tak boleh bergaji tinggi, rendah2 cukup lah nanti boleh bankrap negara ni. Harga barang, harga minyak kena naik la. Nanti bankrap negara ni nak menampung subsidi. Untuk kroni lagi, untuk diri sendiri lagi mana ada cukup.

Engkau merapu apa ni Najib. Kes takut nak berdebat lah ni. Pondan. Auta sana-sini. Nak minta rakyat nilai dan tentukan sendiri  macam mana. Itu janji Pakatan untuk rakyat. Rakyat pilih Pakatan untuk menang PRU13. Pakatan akan tunai janji. Aku akan tagih janji pakatan dan rakyat lain pun sama. Bukan rakyat yang diminta menilai dan menentukan projek 100 hari tu seperti mana engkau berkata dalam akhbar pencacai hari ini. Janji projek 100 hari sudah tersurat. 

Jangan cakap tak ada hasil dari perdebatan tersebut. Ada. Tapi sedia maklum lah. Pencacai pun tahu hasilnya. Keburukkan, penyelewengan BN akan ditelanjangkan Anwar pada sesi debat itu dan rakyat pun akan tahu. Di negara ini adalah haram untuk rakyat tahu penyelewengan BN. Aku ingat lagi, ada pencacai UMNO suruh pakatan turunkan harga minyak sebab Pakatan dah jadi kerajaan memerintah di beberapa buah negeri. Bangang. 

Pelan 100 hari pembangkang, biar rakyat tentukan - Najib

PUTRAJAYA, 12 Jan. - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, beliau tidak nampak apa-apa hasil daripada debat yang dicadangkan oleh Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan beliau berhubung ‘Pelan 100 hari’ pembangkang. -utusan

1 comments:

Anonymous said...

mmg pn kalo al juburi asik menipu je, macam mane rakyat nak percaya? 16 september kenapa pr xke putrajaya??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hari-hari rakyat susah 2.0 Copyright © sejak 2007 Hari-hari rakyat susah 2.0 Keretaburuk/Tempe Goreng Blogger Template