Friday, September 11, 2009

kerajaan vs rakyat

Hanya kakitangan sokongan sahaja diberi bayaran khas RM500, maknanya itu tandanya kakitangan awam miss lagi bonus tahun ni. Setaraf dengan pendatang myanmar yang diternak Najib di Pekan diberi elaun RM500 sebulan.

Cakap2 mengatakan bahawa kemungkinan tiada bonus sebab ekonomi negara teruk, rizab emas negara yang menentukan ekonomi negara pun hampir habis disebat oleh puak2 lapar BN.

Tak ada bonos pun tak mengapa. Dah teruk sangat pentadbiran kerajaan ni, kita main win win lah. Sepatutnya kerajaan jaga rakyat, bukan rakyat jaga kerajaan. Macam pondan.

Bila kerajaan nak naikkan harga minyak, depa tak pikir pasal rakyat. Ekonomi rakyat juga teruk, ekonomi rakyat teruk pun angkara UMNO/BN durjana juga.

Bila tak bagi bonus, kerajaan akan berkokok pulak ekonomi negara teruk sebab tu takde bonus.


Ekonomi negara teruk, dah lah tu tak beri bonus pulak, apa hal pulak kerajaan perlu naikkan harga minyak? kalau kerajaan ada kepala hotak boleh merasai keperitan rakyat, tak perlu naikkan minyak, tak beri bonus pun tak apa. Sama-sama adil.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hari-hari rakyat susah 2.0 Copyright © sejak 2007 Hari-hari rakyat susah 2.0 Keretaburuk/Tempe Goreng Blogger Template