Thursday, July 23, 2009

dah lah dungu, diperbodohkan oleh bn, bangang pulak tu

Oleh keretaburuk

99% keluarga hadapi masalah akibat kenaikan harga makanan.

Ketua Pengarah Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN), Datuk Aminah Abdul Rahman berkata, tinjauan pendapat yang dijalankan pada tahun lalu mengenai kesan inflasi ke atas keluarga mendedahkan statistik tersebut.

"Kira-kira 44 peratus wanita dari golongan berpendapatan rendah juga berkata, masalah kewangan mencetuskan salah faham di dalam keluarga akibat kenaikan tersebut," The Star Online hari ini


bagi rakyat diluar kawasan liputan, dungu dibrainwash oleh konco2 BN, mereka anggap malaysia ini limpah ruah sumber makanan, tumbuhan tepi jalan pun boleh dibuat lauk. Mat bagla kutip kotak tepi jalan pun boleh hidup.

kebuluran memang sukar berlaku di negara ini, bagi rakyat dungu dibrainwash oleh Bn itu pasti.

rakyat yg dungu mana tahu erti inflasi. mereka dibrainwash oleh konco2 BN tv1, tv2, tv3 dan akhbar2 pengampu bahawa ekonomi negara masih kukuh.

makan memang boleh makan, duit yg ada tidak dapat memenuhi harga barang yg tinggi.

maka, rakyat makan beras cap ayam takde kualiti. lebih air, nasi jadi lembik. sayur2 cantik tapi penuh racun. anak2 kecil terpakasa memilih susu formula yg murah. ikan di beli tak segar, buruk, hanyir. memang tak berlapar kat malaysia ni.

rakyat miskin adalah mudah untuk kerajaan memanipulasikan keadaan, miskin produk yang baik bagi BN bila PRU, janji wang juta2, bantuan sana sini cth blh diambil di manik urai.

rakyat tak miskin, tak kaya sangat , kaya adalah produk tak bermutu bagi BN, golongan ini tidak mudah untuk dibrainwashkan oleh BN. golongan ini tidak membantu BN dalam PRU, lihat lah kawasan2 bandar, kawasan berada dalam liputan adalah kawasan dikuasai oleh PR. Rakyat miskin perlu dibanteras

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hari-hari rakyat susah 2.0 Copyright © sejak 2007 Hari-hari rakyat susah 2.0 Keretaburuk/Tempe Goreng Blogger Template