Thursday, May 7, 2009

sempena hari guru

by mnby on Wednesday, May 06 @ 10:55:55 MYT TKO

Ape la nak berkira macamtu.Terdapat jabatan lain seperti polis ,tentera,dokter hospital kerajaan,misi,kastam dll lagi teruk kerja tak tentu masa,ada yg kena tidur bersama pacat lintah nyamuk,bersilimutkan hujan dan embun mereka tak merungutpun.Yang cikgu kerja ditempat teduh/hawa dingin,cuti penggal yg panjang 3 kali setahun.Kerja separuh hari.Ada kelas tambahan dapat otime.Ada kuates guru,elaun beli kenderaan dll nak mengada2 lagi.Patut bershukur atas apa yg dapat.Kalau nak mengada2 lagi dalam berkorban utk negera lebih baik tak payah jadai guru.Cari kerja bidang lain.


elaun kereta? kepala hotak kau

5 comments:

ombunk said...

awak ni tak faham...guru merungut kerana byktugas tak berkaitan dengan tugas hakiki guru itu sebenarnya. banyak sangat tugas hinggakan mengajar ilmu dan mendidik dah jatuh ni 2. tugas yg tak berkaitan tu macam tugas-tugas perkeranian, buat kertas kerja ituini, minta derma sana sini, cari sponsor sana sini, buat rekod itu ini, kursus sana sini, murid dalam kelas tetinggal, mengajar kalau masuk je terus mengajar senang lah . guru perlu buat persediaan, penyelidikan, cari bahan, buat bahan bantu, masa mengajar barulah budk2 faham. lepas tu nak kena tanda buku, bdk tak faham tu perlu diberi bimbingan murid yg pandai dah faham perlu diberi pengayaan tak cukup sekadar pengukuhan. guru sekarang tak de masa sangat sebab banyak sangat kerja2 yang menyebabkan guru terpaksa mengabaikan tugas hakiki. itu lah realitinya. bukan masalah overtime atau kerja banyak. masalahnya banyak sgt kerja yg diluar profesion prgurun.

Anonymous said...

yang kena kerja mlm,dia tak kerja waktu siang..apa susah!nak kira elaun, polis dan tentera lagi byk elaun dari guru dan kakitangan awam lain..mileage dari rumah ke tempat kerja pun kerajaan bayar, dpt elaun pakaian setiap tahun,kasut bekerja dan mcm2 lagi..kalau guru??

Anonymous said...

guru poyo.byk keje konon,duk ngumpat dlm bilik guru je kejenye

Anonymous said...

cikgu skolah aku keje die ngumpat budak,jual avon,tudung dan mcm2 lagi,msk kls lewat,gi sekolah selekeh.smpi ade budak cerdik jadi merudum keputusan kerana cikgu yg bangang.

Anonymous said...

cikgu skrg ade yg jadi gro,ade video lucah..sebab tu dia sibuk sgt..pade saye,ade cikgu yg sibuk kerana dia betul2 bekerja disebabkan oleh guru jahat dan tidak bermoral lain yg enggan membantu tapi gemar membantut.jadi seme kerja duduk atas bahu die sorang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hari-hari rakyat susah 2.0 Copyright © sejak 2007 Hari-hari rakyat susah 2.0 Keretaburuk/Tempe Goreng Blogger Template