Sunday, January 18, 2009

Sejarah Yahudi Laknatullah

Oleh Tempe Goreng

Yahudi disifatkan oleh Allah sebagai kaum yang dilaknat sehinga kiamat.
Kaum Yahudi berangapan mereka adalah bangsa yang terpilih sehingga mereka menjadi kaum manusia yan tersesat. Sesat kerana tidak menganuti ajaran agama dari Kitab Taurat dengan sebenar sebaliknya terpesong dari laluan yang lurus atau sebenar dari Nabi Daud, Yaakub, Ismail dan sebagainya lagi.

Ada diceritakan bahawa Kaum Yahudi telah pun membunuh lebih dari 33 orang nabi yang dilahirkan dan dilantik oleh Allah dikalangan bangsa mereka sendiri. Padahal Yahudi laknatullah ini merasa bangga teramat sangat kerana bansa mereka dipilih Allah sebagai banyaknya Nabi dan para rasul dilantik dikalangan bangsa Yahudi. Sehinggakan setiap orang Yahudi dimestikan percaya mereka adalah bansa terpilih dan adalah bansa terbaik di bumi ini. Persetankan. Sombong dan terlalu bongkak. Agaknya inilah sikap Firaun dan Haman yang bongkak menguliti sangkaan dan fikiran serta tindak tanduk setiap Yahudi.

Yahudilah bangsa yang menerajui kekejaman dan keganasan di dunia ini. Allah menjanjikan yang apabila bumi meniti akhir riwayat atau hari besar kiamat nanti akan munculnya Dajjal, Yakjuj Makjuj dan kemunculan Imam Mahdi beserta turunya Nabi Allah Isa Alaihissalam. Dajjal ada yang meriwayatkan atau mengatakan adalah satu jelmaan lembaga bernata satu yan hodoh mempunyai kuasa menyembuh dan sebagainya lagi demi menyesatkan lagi ramai manusia. Pendek kata tugasnya ibarat Iblis yang menggoda manusia ke jalan sesat. Yakjuj Makjuj pula diriwayatkan atau dikatakan merupakan satu kaum yang dahulunya dikurung dalam satu kawasan bertembok yang diperbuat daripada besi yang padu. Iaitu di zaman Panglima Perang Isl=kandar Zulkarnain. Kaum Yakjuj Makjuj ini adalah kaum yang sangat-sangat kejam dan boleh manghapuskan ketamadunan manusia yang lain dengan pantas sekali. Imam Mahdi? Sukar untuk menunding siapa yang memiliki karakter seorang pejuang, pendokong dan pembela Agama Islam ini pada waktu sekarang ini? Diriwayatkan dan dikatakan Imam Mahdi adalah seorang pemuda dilahirkan dari Kaum Bani Tamim bukan Arab atau dikalangan negara Arab Asia Barat. Imam Mahdi dikatakan seorang pemimpin yang dirinya sendiri tidak tahu beliau adalah seorang pemimpin besar yang dinanti-nantikan oleh Umat Muslim sedunia. Beliaulah yang akan memimpin bala tentera Umat Islam laksana Khalid Al-Walid dan Iskandar Zulkarnain menghancurkan ketumbukan dan kekuatan musuh Islam.

Saya melihat Amerika Syarikat adalah sebuah Negara besar yang merujuk kepada Dajjal. Perkiraan saya ini bukanlah tepat kerana ini adalah semata pendapat saya sahaja. Jikalau salah tentunya atas kedangkalan, kecetekan dan kekurangan ilmu dan diri saya ini. Dajjal Amerika ini meracuni dan mengawal setiap kegiatan, aktiviti dan pelbagai perkara kita pada hari ini termasuklah ekonomi dan pasaran-pasaran. Yakjuj Makjuj pula merujuk kepada bangsa Yahudi atau negara Israel yang setakat hari ini memang terlalu kejam dengan penduduk Gaza Palestin. Taktik serangan Yahudi meliputi psikologi secara spiritual dan material atau fizikal bagi melemah dan memporak perandakan Orang Islam Palestin. Hasilnya Fatah di tebing Barat dan Hamas di Gaza tidak mampu bersatu padu. Di bumi Gaza sendiri yang dikuasai Hamas telah berlaku dimana setiap bekalan, pintu keluar masuk dikawal dengan begitu ketat dengan niat mahu menghapuskan bangsa Arab Palestin secara terancang sekali.

Saya sebagai pemikir dan Muslim merasa agak sedih bila mana Umno dan BN yang dilihat sebagai pembela Islam dan sepatutnya adil dan saksama sebaliknya tidak begitu. Terutamanya dalam hal-hal pembelaan sewajarnya. Lihat di dalam UMNO sendiri penuh dengan amalan sogokan wang atau imbuhan atau rasuah. Barah yang bakal memusnahkan parti kebangsaan Melayu itu sendiri.

Yahudi sebuah bangsa yang menjadi parasit dan seterusnya menjadi barah yang sukar dibendung.

1 comments:

bpk muliadi on January 21, 2016 at 2:25 PM said...

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hari-hari rakyat susah 2.0 Copyright © sejak 2007 Hari-hari rakyat susah 2.0 Keretaburuk/Tempe Goreng Blogger Template