Thursday, January 22, 2009

Mentaliti kita pun Yahudi



Oleh Tempe Goreng


Dalam beberapa dekad kita malahan berabad-abad lamanya kita sering menjadi umat manusia yang terpaksa menelan dengan pahit akan beberapa perkara yang terjadi. Tragedi 11 September 2002 pantas dikaitkan dengan Islam padahal yang melakukan rampasan dan membuat penerbangan yang melanggar WTC itu didalangi oleh musuh utama Islam iaitu Orang Yahudi. Mengapa Yahudi? Mengapa tidak Nasrani/Kristian, Hindu, Buddha atau sebagainya lagi? Memang kita akui musuh-musuh Islam itu banyak termasuk Yahudi. Tetapi Yahudilah yang merosakkan perpaduan umat manusia di dunia pada hari ini. Banyak kejadian dan sabotaj dilakukan oleh Yahudi ini demi kepentingan bangsa mereka sahaja.

Berbalik kepada kejadian 11 Sept yang mana ia meragut banyak nyawa yang tidak berdosa, masyarakat dunia diajar supaya Islamophobia oleh Yahudi dari saluran penipu CNN dan sebagainya lagi. Orang Islam dikatakan sebagai penganut agama yang sangat ditakuti dan perlu dijauhi dan segala tindak tanduknya diragui. Dalam kes pengeboman bangunan di Bandar Oklahoma City seorang pemuda Kristian yang mungkin Atheis sebenarnya melakukan pengeboman yang memusnahkan bangunan di bandar itu. Asalnya pemimpin haprak macam Bush ini mengatakan semestinya orang Islam melakukannya dan juga merujuk kepada Osama Laden. Akhir sekali setelah disiasat pemuda Kristian itu yang melakukan. Pendek kata dalam banyak hal yang berlaku dikaitkan dengan Islam demi memburukkan Orang Islam. Itulah taktik dan niat orang-orang yang bukan beragama Islam terutamanya Yahudi laknatullah dan Kristian yang sesat melakukannya untuk merosakkan Islam.

Mentaliti kita bagaimana?
Mentaliti dan cara pemikiran kita pun seakan terikut yang mana perkataan peperangan dan keganasan itu dikaitkan dan dimaknakan. Adakah kita begitu dangkal dan cetek pemikiran dalam berfikir? Contoh jika negara kita diserang oleh negara lain seterusnya ditakluk dan diperas dari segi hasil bumi. Adakah kita ataupun Malaysia ini berdiam diri tidak mahu melawan? Orang yang waras mesti berfikir perlunya semangat setiakwana dan bersatu padu melawan anasir jahat ini.

Di dalam Islam adakah jihad itu bermakna membunnuh diri atau keganasan???
Dalam kes-kes atau pergolakan yang berlaku di negara-negara yang seperti Afghanistan, Mindanaou, Chechen, Iraq, Palestin, Kosovo, Bosnia-Herzegovina, Selatan Thailand dan sebagainya lagi. Mereka yang mendiami dinegara atau kawasan itu sering ditekan dengan kuat, ditindas, dinafikan hak kemanusian mereka, ditolak dari menjadi sebahagian yang lain, diperlakukan seperti haiwan dan tidak mendapat pembelaan dari aspek keperluan asas sebagai manusia dan warganegara. Jika di Palestin yang baru-baru ini diserang dari segenap sudut, dihenyak dari segenap ruang malah ditabur dengan bom kimia fosforus dan bom berangkai. Bom kimia fosforus dan bom berangkai ini sendiri diharamkan dari digunakan dalam peperangan konvensional pada hari ini.
PBB / United Nation ataupun Persatuan bangsa-bangsa bodoh ini memangnya tak bersatu malah dimanipulasi dengan seang sekali oleh Israel dan pak turutnya Amerika.

Osama Laden mengeluarkan pendapatnya yang mewajibkan jihad atau perang tidak apa cara sekalipun ke atas musuh yang menyerang negara Islam seperti Afgahnistan, Iraq dan baru-baru ini Wilayah Gaza di Palestin. Fatwa juga dikeluarkan oleh beberapa mufti yang antara lainya mewajibkan jihad jika Umat Islam diperangi secara terang.

Jadi, jika warganegara Wilayah Gaza Palestin mahu meletupkan tubuh mereka yang penuh dengan bom diwilayah atau negara Israel haram apa pendapat anda?
Jihad atau bunuh diri?
Perlu diingat mereka ditindas dan diperangi oleh Israel dengan segala macam peluru dan senjata yang hebat-hebat termasuk Jet pejuang F-22 Hornett, Apache generasi baru, peluru berpandu Tomahawk, misil-misil pemusnah, bom berangkai dan bom kimia fosforus. Jadi, tindakan atau keputusan mereka meletupkan tubuh memang keputusan yang paling akhir dan sangat menyayat hati kita semua yang Islam atau selaku manusia.
Islam, dimana umatnya sesama Islam diseluruh dunia takut nak membantu Palestin dan negara-negara yang diperangi oleh kafir Harbi ini. Negara Arab Saudi dibawah kepimpinan sistem beraja Istananya masih tidak mampu menandingi keberanian Almarhum Raja Faisal yang berani menafikan usul dari Amerika dan Israel juga Barat. Embargo dilaksanakan dengan berjaya sekali. Cuba kita lihat lagi sekarang kta ada negara Islam yang kaya raya seperti UAE, Qatar, Kuwait, Brunei, Oman dan beberapa lagi. Mereka ini mentaliti yahudi dan penakut. Banyak duit dan wang tetapi tidak seperti Khalifah Usman bin Affan yang sanggup menyedekahkan sebahagian besar harta untuk perang menentang musuh Islam durjana.

Malaysiaku,
Malaysia yang aman juga semakin dekat dengan Negara Israel haram dan pengganas Yahudi laknatullah sebagai bangsa paling kejam di dunia setakat ini.
Singapura pantas menjalin persahabatan dengan Israel demi teknologi dan usahasama dalam pelbagai bidang. Sekarang ini Singapura sudah pun menjadi platform atau pengkalan bagi Amerika sipenceroboh dan Israel silaknatullah untuk meyerang sesiapa sahaja di rantau Asean atau Asia Pasifik.
Malaysia juga akan menjadi seperti padang jarak padang tekukur paling tidak pun sekarang pemimpinnya cukup takut dengan tindakan Singapura. Salahkan kepada Y M Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj dari Parti UMNO tulen yang menyingkirkan Singapura dari kesatuan Tanah Melayu sebelum ini.

1 comments:

Anonymous said...

Emm.. cuba bygkan klau tidak ingkir Singapura apa akn jd seterusnya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hari-hari rakyat susah 2.0 Copyright © sejak 2007 Hari-hari rakyat susah 2.0 Keretaburuk/Tempe Goreng Blogger Template